I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


22. apr. 2011

Det er ikke bare gult som er kult…

Langfredag. Hva skal man finne på da mon tro. Jo det er jo lov til å ta seg en kjøretur…og hva om man da havner på Plantasjen? Flott!!! Jeg elsker alle de nydelige blomstene som er å beskue for tiden. Jeg klarte å besinne meg vedr innkjøp av pelliser..som det var flere av. En var “Nicolaj” som var en aldeles nydelig blomst. Men det får vente til vi har installert oss på ny plass.

Jeg skulle i grunnen inn for å kjøpe noen pinner til  å støtte opp blodbegerene som begynner å bli “litt” lange og slyngete for tiden. Det er nok ikke så lenge til de flytter ut for å si det slik. Nå var utvalget av slike pinner ikke all verdens – men fant da noen etter å ha brukt en evighet på å finne noen som kunne hjelpe meg. (noe jeg ikke gjorde) Jakten gjorde ikke ryggen min noe bedre… og jeg må nok si at så krokbøyd som jeg gikk i butikken på slutten, er et sjeldent syn.

På vei til kassa falt blikket på noe jeg ikke har sett før… Noen fantastiske morsomme og KULE planter!! Begonia Rex het de (sikkert flere varianter, men Plantasjen er ikke så flinke til å sette orginale navn på plantene) Jeg vet at disse ikke er noen nye planter – men for meg var de absolutt det!! Jeg klarte jo ikke å la være å ta med meg et par av dem…

DSC_0436DSC_0438

Bladene er jo bare helt utrolig kule! Det var flere som var like flotte i fargespillet sitt, men jeg MÅTTE jo bare begrense meg. Men jeg skal nok få tak i flere varianter etter hvert ja! Jeg er ikke sikker på hva slags blomster disse får. Blir spennende å se.

En annen liten sak som var utrolig vakker i fargene sine var denne lille “Tradescantia Pink” Også en plante som absolutt ikke er ny – men som sagt det meste er nytt for meg.

DSC_0445

Det er altså ikke bare blomster i seg selv som er det vakreste på en plante …

På vei hjem stoppet vi på “Jaffs” for en milkshake… det gjorde dagen komplett !!!

2 kommentarer:

Margareth sa...

Begonia er en fantastisk flott plante med mange variasjoner ja. Det er jo også en sånn "bestemor" plante, som man ofte fant i vindusposten før ;)

Margareth sa...

Flotte disse Begonia Rex! Omtrent på samme tid ifjor ble to kjøpt på impuls her også. Fremdeles godt fornøyd med de. Den ene har blomstret med enkel blomst.