I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


3. okt. 2010

Fårikål, Oslo-tur og masse regn…

Det er virkelig blitt høst når regnet fosser ned, vinden er isende kald og fårikål gryta står dampende på bordet! Det er like nydelig hvert år. Denne helgen lagde jeg to store gryter da vi hadde besøk fra sør. Grytene fikk bein å gå på så jeg tror den falt i smak.

Jeg tok med meg storesøs en tur til Oslo for å besøke og avlevere en plante til Elisabeth. For ei utrolig koselig dame!!! Visning i drivhuset fikk vi også med oss! Jeg tror det er den største samlingen av pelliser jeg noen gang har sett! Utrolig flott! Det duftet vidunderlig fra alle de forskjellige sortene duftere som hun har :-) Jeg var også så heldig å få med meg en del spennende stiklinger!! Nå begynner det å likne litt mer på stuen til ei som har “pellis-dilla”…hehe

DSC_0146 DSC_0147

..og det begynner å fylles opp i mini-veksthuset på badet også…

DSC_0149

Dette er bare så ufattelig gøy! Jeg sitter og tar stiklinger og rett og slett koser meg med å få “skitt” under neglene! Blir masse spenning fremover for å se om det blir roting på disse.. Jeg er veldig spent på den røde “Vancouver Centennial” Ufattelig stilige blader på denne må jeg si!! Skal prøve å få litt bedre nærbilde av denne litt senere.

En liten fugl hadde et ublidt møte med stue-vinduet mitt i går… Det endte ikke noe bra kan man si stakkars…

DSC_0144 DSC_0143

Ikke er jeg noen fugle-kjenner så jeg er ikke sikker på hva denne heter, men det er mange av dem rundt her. Fargenespekteret på denne er mange, og jeg synes det er en veldig fin liten pippip! Tror jeg må frem med fugleboka for å finne navnet.

2 kommentarer:

Margareth sa...

Tusen takk selv for utrolig hyggelig besøk fra deg og din søster. Synd at tiden gikk så fort, nesten gang får vi sette av mye lengre tid til skravling ;)) Gøyalt å se pellisbabyene i nytt hjem også, lykke til videre med roting.
Fuglen er vel en gulspurv, fort gjort for småtasser og ta nakken i møte med en glassvegg, uff ..

Margareth sa...

Grønnspett? Gulspett? Grønnfink? Noe i den duren.