I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


13. nov. 2010

Brå død og blod!!

Fredagen ble tilbrakt i Langesund på kurs. En lang og litt slitsom dag i grunnen. Opp kl 6 om morgenen for å kjøre halvannen time i skikkelig grått sluddvær! Skattekurs er heller ikke noen laydback fridag for å si det slik, og jeg hadde problemer med å holde øynene oppe til tider..

Men så er jeg så heldig å ha en mann som er så flink til å hjelpe til hjemme :-) Han skulle da gjøre litt rent for ho mor og dro frem støvsugeren. Og det gikk jo kjempefint det helt til han skulle tømme ovnen for akse, og fant ut at smårestene kunne jo bare støvsuges opp!!!

Jepp da gikk det som det som oftes går når det er en liiiten glo liggende igjen… Stor røykutvikling kan man si! Fikk en meld av ham på kurset… “det begynte å ryke av støvsugeren” ! (han sa ikke hva han hadde gjort, men det skjønte jeg jo med en gang)

DSC_0251

For å si det sånn…. det ble en brå slutt på denne karen!

Da jeg kom hjem kunne jeg lukte brent laaang vei! Æsj for ei stank! Brent katte- og hundehår! Og skal si det sitter i… har luftet et par dager nå men jeg kjenner det ennå :-(

Uansett så var det avgårde for å kjøpe en ny. Er jo totalt avhengig av den når man har flere dyr i hus. (bortsett fra fiskene…fiiiine fiskene ;-) )

Skulle forresten ordne et par kubbelys senere på kvelden. De hadde brent så langt ned med høye kanter og trengtes å trimmes litt… Det gikk veldig fint helt til jeg kom til et parti som ikke var ordentlig varmet opp… jeg tok i litt for å presse den skarpe spisse kniven igjennom…og dermed glapp den! Jeg kjørte tuppen inn ca 2 cm i det kjøttfylte partiet mellom tommelen og pekefingeren.. Jepp…. der sto jeg på kjøkkengulvet og ropte…”oh shoot oh shoot oh shoot oh shoot” Det eneste jeg tenkte var “jeg vil ikke til legavakta for å sy NÅ”

blod_58962412 Jaja, fikk renset det under springen, hatt på litt sterilt vann, så bacimycin pulver før jeg heiv på et plaster. Funket greit selv om det gjorde #%£$# vondt. Det værste av alt er at rett før kniven glapp, tenkte jeg at dette var kanskje dumt og jeg kom til å skjære meg… DUH!!

3 kommentarer:

Margareth sa...

Skjerpings altså! De fleste ulykker i hjemmet skjer i hjemmet - vet du ikke det? Kan'ke ha noen hjemmeulykker som endre med blålys forbi her...

Går bra med hånden?

Margareth sa...

Det går greit med hånden ja :-) Blør ikke og er ikke rød eller hoven foreløpig, bare J#%¤# sårt i området dypt inni der spissen gitt. Var vel på tide at jeg også fikk noen arr etter kniv ifølge min mann...han har flust av dem.. (ville ikke skrytt så mye av det jeg da..hehehe)

Margareth sa...

Ha-haa!!! Ja gubben her gjorde akkurat det samme med støvsugeren en gang. Kjøpte askesuger på netthandelen som var koblet til støvsugeren.Begge deler tok fyr og ble lempet ut i snøen, men før det rakk han å røyklegge hele stua!! Fytti for en stank.

Men ikke Haha til fingeren din!! Staaakars. Håper det går greit.