I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


10. nov. 2010

Grubliser på en onsdag…

Jøss, da har vi visst rundet en ny måned og enda flere skritt nermere jul! Det går litt for fort for meg skjønner jeg (tegn på alderdom??)

Men nå har jeg jo fått litt forskjellige ting å holde på med for tiden som virkelig er gøy! Som nevnt i forrige innlegg så har huset blitt invadert av fisker. Det er jo bare en mega-koselig hobby da! Og så spennende! Jeg har brukt mange dager og timer på å lese om de foskjellige artene, hvordan sette opp akvarie, hvordan mate og stelle dem….og ikke minst Vannkjemi!! Det er faktisk mye gøyere enn det høres ut!!

Lågen 09 

Det som jeg har konsentrert meg mest om de siste dagene er hvordan preparere en tank og få riktige vannverdier og bakterieflora uten bruk av fisk, men rett og slett bare med salmiakk! Høres merkelig ut, men denne metoden har faktisk vist seg å gi veldig bra resultater :-) Her står det mer detaljert om denne metoden.

Dette er noe jeg definitivt kommer til å teste ut når neste tank kommer i hus. Det blir en gang på nyåret tenker jeg. For som blomster kan gi deg hagegalskap, så kan fisk gi deg litersyken! Spørsmålet er bare… hvor mange fisker (eller akvarier) er nok ?? Men NÅ venter jeg bare på at Palettciklidene skal komme i lek… vil ha vil ha små PC’er *ler*

Så mens alle stiklinger og pelliser tar seg en liten pust i bakken og gjør seg klar for vinter-hvilen, har fiskene tatt over underholdningen. Og det har de gjort til gangs! Morsomme “personligheter” har de alle :-)

Vinteren har visst også ankommet! Det skulle komme ca 2 cm snø i går kveld. Men i dag morges var det nesten 10 cm. Ikke så mye i grunnen, men nok til å gi noen og enhver problemer. Heldigvis gikk det greit for meg opp den bratte bakken fra huset i dag morges… Naboen har ikke vært så heldig!

Ellef og Tea har heller ikke vært så veldig imponert over snøen. Det er noe gufsent og kaldt å vasse igjennom. Jeg derimot humrer litt når jeg ser dem gå hjulbeint igjennom snøen for å se om det er noe spennende i det hvite pudderet..

1 kommentar:

Margareth sa...

He-he. Ja katter og snø, passer dårlig sammen. Men guuud så vittig det er å se på!