I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


15. sep. 2010

Clivia-invasjon og favoritter..

I helgen var jeg på sørlandet da jeg hadde et nødvendig ærend. Mens jeg var der, benyttet jeg sjangsen til å tigge til meg noen flere avleggere av Clivia’en til min mor (som kommer fra min mormor) Morplanten er fra begynnelsen av 80 tallet, og siden da har den forsynt oss med div avleggere siden den formerer seg rimelig heftig til tider. Nå var den store potten til ho mor skikkelig full!! Det var hele 9 planter i samme potte! Ufattelig at den fortsatt trives og blomstrer slik den gjør, men skjønner jo at det er en plante som trives i trange kår!

Min far måtte rett og slett slå potten i stykker da det kun var røtter i hele potten. Det var ikke sjangs å få noe som helst ut av den! Kniven måtte også til for å få røttene fra hverandre (og det skar i meg å se på…men den har visst vært igjennom dette et par ganger før)

Så nå sitter jeg har med 7 Clivia’er i stua! Noen ser du under…(fryktelig det bildet ble da…)

DSC_0024

På pellisfronten har jeg for øyeblikket en ny favoritt!!! Det er Distinction! Den gror som bare det og har flust med nye spirer/blader for tiden. Den siste md har størrelsen mer enn doblet seg (fikk den som en stikling i august)

Distinction Nå er ikke jeg noe særlig “fan” av røde blomster som denne har (enkle skarlagensrøde) – men det skal bli spennende å se når de kommer. Foreløpig synes jeg den er flott som den er og er veldig dekorativ :-)

Jeg tror jeg har/er inne i en liten periode med “bloggtørke” gitt! Hjernen er litt tom og tankene svirrer mye rundt andre ting. Om bare tiden kunne gå “litt” raskere innimellom så ventetiden ikke ble så lang!?! Men den som venter lenge – venter på noe godt har jeg blitt fortalt… Vi får virkelig håpe det :-) Det kommende året blir nå i hvertfall veldig spennende!! I mellomtiden tror jeg at det er på sin plass at kroppen får litt mer trening. Her må det drastiske ting til…tror tiden er over for mannens kokkelering og baking! (hvis ikke – ruller jeg snart som den blå jenta på “Charlie og sjokolade-fabrikken…..)

Men nå skal jeg kose meg med en helt ny serie som heter “The Gates” Ser i grunnen spennende ut!

Ingen kommentarer: