I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


11. sep. 2010

Helg og forberedelse til snøens ankomst…

Jepp, snart kommer den. Hvit og kald og heldekkende! Og her har allerede forberedelsene til brøytingen startet. Brøytestikker er allerede på plass langs veiene, så da er det bare å åpne himmelen….

Vent nå litt! Vi er da forstatt bare i begynnelsen av september, og løkene er ikke kommet i hus ennå… Om kommunen bare kunne være like rask/tidlig ute med andre ting så hadde alt vært så mye bedre.

Hva om kommuneansatte var folkevalgte? Hva om de stillingene de hadde i etaten var noe som vi andre “dødelige” hadde valgt dem til - ut fra arbeidsinnsatsen og resultatene? Hadde det da blitt litt mer fart på sakene som ligger i store bunker på skrivepulten, og som bare vokser høyere for hver dag? Jeg bare spør… Vi andre blir jo vurdert ut fra liknende kriterier, så hvorfor ikke?  Interessant…. (missforstå meg rett, alle er jo ikke like…)

Uansett så kommer vinteren og snøen like hærlig hvert år, og da må ting være i orden. Og jeg er så og si klar inne også! Har fått rigget opp mini-gartneriet mitt inne på badet samt hengt opp lyset. Her skal alt være klart til storinnrykk av nysådde frø i januar (ja jeg vet jeg er  v e l d i g  tidlig ute, men hva skal man gjøre da…når en ikke kan styre seg?)

Urtene som vi sådde for 3 dager siden har fått plass inni m-gartneriet. Og her har det skjedd en eksplosjon hos en av urtene. Det begynte å spire litt i dag morges, og når vi kom hjem fra Hagesengteret så det slik ut!

DSC_0015 DSC_0016

Jeg vet ikke hvilken dette er for jeg  g l e m t e å sette på lapper!!!! Nybegynner feil ikke sant? Men det spirer som bare det og det er jo SÅ morro for meg :-)

Skal bli spennende å komme hjem på mandag å se hvordan ståa er da! Blir en liten svipptur til Kristianby for å sjekke forholdene på både det ene og det andre.

Men det som jeg gleder meg mest til akkurat NÅ er de nylagede hjemmelagede kompene til ho mor :-)))

Ingen kommentarer: