I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


7. jan. 2011

Endelig egg…??

Det har snart gått 3 måneder, og jeg har ventet og ventet på at Herr og Fru Palett skal leke! Etter det jeg har hørt så skulle disse være uhyre lette å få i lek! Meeen tror du mine menger seg med normalen? Neida, her skal vi jo være litt spesielle. Akva-vennene var ikke bra nok, så de ble byttet ut. Roten ikke stor nok, så bytte av den - samt innsett av div kokosnøtter og potter. Ikke var grusen god nok, så da var det å bytte til Biltemasand. (skjønner ikke hvorfor de ble så stornøyde etter de kom hit! De lekte jo stadig vekk hos “gamle” eier)

Men nå ser det endelig ut som om alt er tilrettelagt. De siste dagene har gått med til å rydde sand under røtter, tilpasse hulen så det er stort nok, og jaging av alle akva-venner som tørr komme innen synsvinkel av Herr og Fru Palett. Siste kronen på verket var å svømme inn og ut av hulen for å legge egg samt befrukte dem. Nå er det bare å vente og håpe at de føler seg trygge nok til å ikke spise opp eggene… De burde klekke i løpet at 3-5 dager… Ytterligere 5 dager før de får lov til å forlate hulen for første gang sammen med “mor og far” Gleder meg Smilefjes

Her er Herr og Fru Palett i sine Leks-farger SmilefjesEr de ikke fiiine??!!

Fru Palett

Herr Palett

 

 

 

 

 

 

Vanligvis legger disse fra (ca.) 40-100 egg om gangen. Kan bli mange yngel av dette om de overlever!!! Spennende for oss da dette er første gang. Hva vi skal gjøre med yngelen etterpå (ca 2-3 md) er jeg ikke sikker på. Må nok selge dem!

2 kommentarer:

Margareth sa...

Hva med litt rødt lys og dempet musikk?? Heheh.

Margareth sa...

Innebygd anlegg hadde vært tingen ja ;-) Men jeg tror vi har en vinner gitt! Om noen dager vil jeg se om det virkelig er smått inni der ! Yay!! :-)