I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


30. jan. 2011

“Big Mother”…..og nye hybelboere…

Enn de bare betalte litt for seg…?!! Men her i gården er det nok omvendt. Det blir pøst ut penger på dem i stedet! Omvendt sier du kanskje? Ja kanskje det… men så er det ikke alle hybelboere som liker å ha nysgjerrige øyne som stirrer på dem dagen lang, uten noen hensyn til privatlivet! Her er det ingen ting som unnslipper Big Mother’s blikk!!

Altså – vi har satt opp et nytt kar som for tiden rommer 15+ reker! Her er det en salig blanding av Amanoreker, kirsebærreker, rød krystallreker og en del enten blå reker eller glassreker. Den ene her har en del egg i buken. Så om litt blir det nok maaange flere små reker!

Jeg må bare få sagt at reker er noen utrolig morsomme skapninger å følge med på! Faktisk mer intressante enn fisker til tider! Jeg er faktisk den siste som hadde trodd dette altså. Da vi fikk vårt første akvarie og fant frem til et bra forum for tropiske/saltvannsfisker, så jeg at det var veldig mange som hadde reker-kar og var utrolig fasinert av disse. Jeg tenkte for meg selv “nørds”…. Var det nå jeg skulle spise hatten min????

Røde Krystallreker1

Dårlig bilde tatt på feil tidspunkt av dagen, men tro meg, det kommer helt sikkert flere! De er utrolige aktive og svømmer på den morsomste måten jeg noen gang har sett!

Etter dagens opptelling i stua er situasjonen som følger: 5 stk akvarium……..!! (håper våren kommer snart så jeg får omdirigert interessen til blomstene en stund før dette tar overhånd….)

Ingen kommentarer: