I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


19. jan. 2011

Cannellonionioniiii…..

Matlaging ja…ikke der jeg brillierer mest kan man si. Men av og til er det morro å prøve noe nytt. Så i dag var min mann prøvekanin da jeg skulle lage Cannelloni..

Det man trenger er følgende:

400 g kjøttdeig av svin, 1 stk rødløk, 150 g frisk spinat, 1 båt hvitløk, 10 g magerost, 2 ss revet parmesan, 1 ss margarin til steking, 1 ts salt 1/2ts pepper og 6 stk lasagneplater.

DSC_0278

Fremgangsmåten er ganske enkel og tenkte jeg kunne dele den Smilefjes

1. Skjær løken i små biter (ikke alt for smått) og skyll spinaten.

DSC_0280

2. Kok lasagneplatene i saltet vann tilsatt litt olje i ca 5 minutter. Dekk en stekeplate med plasfolie og smør olje over. Ta opp lasagneplatene av kjelen og legg platene på stekeplaten. Jeg tar litt olje over platene og dekker alt med mer plastfolie så det ikke tørker.

DSC_0284

3. Stek kjøttdeigen i stekepanne sammen med margarin. Ta opp kjøttdeigen og stek rødløk og hvitløk raskt. Tilsett spinat og smøreost og vend det i pannen.

DSC_0285

4. Ha kjøttdeigen tilbake i pannen og smak til med salt og pepper.

DSC_0286

5. Legg fyllet i en stripe på lasagneplatene og rull sammen. Legg rulene i en ildfast form. Riv over parmesan og sett formen i stekeovnen ved 225 C i ca 10-15 min. Hvis du vil ha litt sprøere plater så lar du de være inne nærmere 20 min Smilefjes

Da er det bare å sette seg ned å nyte! Mmmmmm ! Min mann syntes også at dette var veeeldig godt! Kan absolutt anbefales!

DSC_0294

Bon appetit ! ! ! !

2 kommentarer:

Margareth sa...

Dæggeren.. det DER så jo knallgodt ut!!!!!

Margareth sa...

Det er driiiiit godt kan jeg fortelle deg!!!! Du burde prøve:-)