I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


15. mars 2012

Søndagens sådd… dagens resultat…

Jeg kan ikke si at det var mangel på spirevilje på sødagens frøsådd. Over all forventning har det meste spirt allerede. Noe av det har så vidt begynt å knekke skallet, mens andre strutter opp mot plantelyset. Det varmer en hageglads hjerte Smilefjes

Først opp denne gangen var Lavatera Trimestris – Pink Blush. Like veldig godt årene i bladene! Denne spirte etter 2,5 dager.

Lavatera Trimestris Pink Blush

Andre mann ut etter 3 dager var Zinnia…

Zinnia

…tett etterfulgt av Hibiskus Red Shield!

Hibiskus Red Shield

Sist i denne omgang var Tagetes.

Tagetes

Erteblomstene lar vente på seg litt til. Jeg kunne se en liiten antydning til en spire som var på vei ut av et frø av Nicotiana…men litt usikker der. Vi får se.  Frøene jeg høstet i min mors hage som jeg ikke har peiling på hva er (så bare noen frøkapsler og tenkte at dette må jeg teste) har heller ikke vist noen tegn ennå. Men fortsatt er det litt tidlig. Dianthus barbatus ser ut til å spire all mass…så her blir det nok en liten priklejobb. Men det er jo bare kos Smilefjes med åpen munn

Dette var dagens oppdatering fra planterommet!

Ellers har vi sendt mange tanker til Ellea i dag som har gjennomgått en stor operasjon. Masse varme klemmer til deg og håper å se deg snart !!

Ingen kommentarer: