I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


17. mars 2012

Spiring i hagen…

Jeg er veldig spent på å se hva som kommer opp av stauder i år da jeg ikke har peiling på hva som er plantet her! Noen blomster har jeg en viss peiling på da jeg fikk sett noen før høsten tok overhånd i fjor. Men nå blir det absolutt en spennende tid fremover.

Jeg tok med meg kameraet i blomsterbeddet for å se hva som spirer og gror der for tiden..

Denne første er en som jeg falt for i fjor. Den er knæsj rød (noe jeg egentlig ikke liker, men denne skilte seg ut)  Blodmure Potentilla atrosangguinea! Gleder meg til den lyser opp.

DSC_0113

DSC_0114

 

 

 

 

 

 

Hortensia har fått en del knopper og jeg håper den vil blomstre i år. I fjor var den litt “kvælt” av andre busker rundt så det ble ingen blå blomster der i gården.

DSC_0101

Krokusene blomstrer som bare det. Det er vel ca 2 uker siden de startet.

DSC_0099DSC_0100DSC_0111

Inni blandt krokusene ser jeg en haug med tulipaner som er på god vei. Jeg har en viss peiling på noen da jeg satte disse løkene i fjor høst, men en hel del andre har vært her fra før. Kan bli intressant å se hva slags typer kommer opp.

De som følger nå har jeg ikke peiling på. Enten er det noen der ute som kan fortelle meg hva der er allerede nå ved å se bildene – eller jeg får vente å se til de vokser opp og begynner å blomstre Smilefjes

DSC_0107DSC_0110DSC_0112

Enda en staude… husker bare ikke hva som blomstret i dette området….

DSC_0106

Klematis vokser og gror som bare det. Føler det har eksplodert den siste uken! Masse grønne nye spirer samt knopper på fjordårets grener..

DSC_0097DSC_0098

 

 

 

 

 

 

Det er utrolig å se når det våkner til liv der ute Smilefjes med åpen munn

2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Så mange flotte spirer du har i hagen! Deilig tid vi har foran oss nå, så nå er det bare å nyte!

Ønsker deg en fin lørdagskveld.

Anonym sa...

Den første er nok akeleie og den andre kjem eg ikkje på namnet til, men den blir gul og liknande litt på prestekrage, blomstra tidlig og blir ståande med mykje grønt bladverk. Nydelig med vår! Siri