I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


22. mars 2012

Varmerekord og årets første påskelilje!

Med hele 20 grader i Grimstdag i dag, er dette den høyeste temperaturen som noen gang har blitt målt i mars (på sørlandet) Jeg tror vi kommer til å få en knall sommer med høye temperaturer. Om det stemmer med 7 års syklus – så kan vi forvente at det blir en sommer med masse vanning! Jeg husker i hvert fall 2005 med tropesommer og vannledning som sprakk! En hel uke måtte vi hente vann i store 10000 liters tanker som var satt ut.

Og med slike temperaturer så pretter det meste i hagen ganske tidlig (som vi allerede har sett) I dag fant jeg årets første påskelilje! Selv om jeg ikke er noe “fan” av gult, er det deilig å se denne!

DSC_0099

Rosebuskene er også godt på vei! Og det er jaggu med Jasminen også som fikk en real omgang med klipperen tidlig i våres…

DSC_0100DSC_0103

 

 

 

 

 

 

Det er knopper på stauden jeg ikke vet hva er. Blir spennende å se om den spretter de neste dagene Smilefjes(mye spenning for en ny hagegal Smilefjes som blunker)

DSC_0101

Til helgen har jeg en større priklejobb å se frem til….trenger mer plass…og lys!

3 kommentarer:

Marit sa...

Det er alltid deilig å se de første påskeliljene enten de er gule eller ikke. Jeg tilgir dem den gulfargen ;) Det har vært varmt her også i dag, hele 17 grader. Jeg håper du har rett at det blir en varm sommer. Den i fjor var ikke mye å skryte av.

Anne Kari sa...

Så flotte bilder, og jammen har våren kommet langt i Grimstad! Kos deg.

Vivishagerom sa...

Ja, nå spruter det ut på kvister og grenser. En herlig tid vi har foran oss. Håper ikke vi bruker opp sola og varmen nå ;)