I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


12. juli 2010

Ellef….et katteliv…

Tja, hva skal man si… Ellef har gjort sitt inntog i heimen og har i grunnen tatt over sjefs rollen fra Tea-pusen! Det var så å si med en gang. Tea holder seg mest for seg selv inne på det andre rommet. Når hun skal spise så sniker hun seg rundt hjørnet og inn i matskåla si…stakkars.. Ellef ligger pal på sofa’n dagen lang! Merker godt at dette er en kastrert Hannkatt!!

DSCN3690Her har han virkelig tatt seg til rette. Tea er ikke imponert.. Jeg håper de kan bli venner med tiden! Er slitt slitsomt akkurat nå synes jeg.

Det er nok mest hunden Tinka som får erfare Ellef’s sjefing! Her er det bare å ikke komme for nær skal jeg si deg! Det blir hvesing og spytting til de grader! Kommer Tinka inn i stua, så legger Ellef seg under bordet for å følge med…og gjett om han gjør!

“Ja se der ja…kom nå ikke nærmere..”

DSCN3691  Ellef  Her er resultatet av en hund som kommer litt for lant inn i komfår-sona til Ellef…

DSCN3693Dette kan bli spennende. Jeg håper nå at de ordner opp seg imellom og kan tålerere hverandre til slutt. Hadde vært synd om vi måtte sende Ellef tilbake til dyrebeskyttelsen. Meen vi er jo optimister så dettane går bra serru :-)

2 kommentarer:

Margareth sa...

Hallaisen!!
Jøss.. jeg har ikke lest her på lenge. Jeg er satt opp som følger, men har ikke sett noen oppdateringer på lenge.
Så du har fått en katt til?
Det tar en stund så finner de ut av det. Det var litt sånn med Georg og Vilja her en stund også. Litt pes, men så blir det greit.
De måtte spise på hver sin kant av rommet lenge, så etterhvert kunne de spise av samme tallerken.
Men så ble jo georg overkjørt her om dagen.. %)&/?+

Margareth sa...

Huff ja jeg leste om Georg i går! Skikkelig trist, jeg fikk helt vondt! Han var jo bare sååå nydelig da!
Jeg håper det går bedre med disse dyrene om de bare får noen flere dager på seg.
Ellef er en skikkelig mat-mons da! Han er der med en gang jeg kommer fra kjøkkenet i håp om at jeg har med en godbit til ham!! De første dagene var det nesten umulig å få spist for han var der med en gang og skulle stikke hue i maten...eller hoppe opp på kjøkkenbenken om det var noe jeg holdt på med. Jeg regner med at han var vandt med det fra dyrebeskyttelsen når de foret kattene... første mann til mølla liksom ..hehe. Så elsker han å drikke av vannkrana når det renner litt vann der!! Kjempe søt altså!
Nei dette er en helt annen katt en Tea-pusen gitt! Kose kose kooooos hele dagen lang i motsetning til lille snuppa som er litt mer sær.... ;-)