I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


26. juli 2010

Bonsai og spraymaling…

Sitter å ser på en nydelig solnedgang. Vakkert ja :-)

Jeg har funnet ut at uansett hvor mange bjeller en katt har i halsbandet, så fanger den mus like hærlig!! I går ettermiddag kom Ellef hoppende inn vinduet med DEN mega store musa! Uuuurkkk…. Ikke noe koselig syn, men hva kan en gjøre? Det nytter jo ikke å irettesette katten da den bare viser et tillitstegn ved å presentere denne gaven til deg! Jeg må si at jeg var IKKE imponert… Jeg fikk pelmet den ut og trodde det var det… Men neida! I dag da jeg kom hjem fra jobb lå det en liten musunge under bordet. Så nå har vi lukket vinduet. Heretter om han vil ut eller inn –  skal det foregå i mer kontrollerte forhold!!

Var på Europris igjen i dag… Yay!!!  Fant en søt liten lysestake for te-lys. Den er i to etager der

DSCN3810

underlaget er fylt med sand og sjell, og overlaget har 3 beholdere for te-lys. Skikkelig sommer og sørlands stil…det minner meg om hjemme!! *sukk*

Fikk billig spraymaling til lysekrona! Denne kostet hele 39,- !!

Er jo ikke noe å si på det :-) Tenker at dette funker like bra som Bengalakk til dette formålet.

Jeg kjøpte to stk. En hvit som jeg har startet med, og en antikk hvit. Jeg får se hvordan resultatet blir i morgen når det har tørket. Det må nok et strøk til tenker jeg.

 

Lysekrone1

                                                                      Foreløpig synes jeg den ser bedre ut. Neste steg er å  prøve å få tak i prismer til litt dekor.

Jeg vet ikke om denne lampen fortsatt funker, så det kan bli spennende å se om det blir en elektrisk lysekrone eller en stearin holder! hehe.. Skit la gå. Forresten … note to self: Bruk hansker neste gang du gyver løs med sprayboks!!

Mens jeg holdt på med mitt lille prosjekt, holdt min kjære på med sitt.

Bonsai-treet hans fikk smake et lite snitt eller to av Bonsai-saksa som var nyinnkjøpt. Det skal bli spennende å se om han får dette til :-)

DSCN3808 DSCN3809

SÅ har jeg oppdaget “I Gros hage” ! ! Å da måtte jeg jo bare bestille et par ting! Vi var nemlig på Plantasjen i dag (først og fremst for bonsai-saksa) og der hadde de ikke noe utstyr til prikling og diverse som jeg trenger som nybegynner. Det er for sent for årets sesong – og for tidlig for neste års sesong. Imagine that!

Har i første omgang bestilt følgende:

- 1 stk priklepinne

- 1 stk forstøverflaske (sååå søt liten glasskolbe)

- 1 stk papirpottemaker (litt miljøbevisst må man jo prøve å være)

Det elektriske mini-drivhuset var utsolgt gitt! Vet ikke helt om jeg trenger det, men hadde vært artig å prøve. Er det ikke i det små en må begynne?

Det irriterer meg litt nå at min far ga bort drivhuset sitt for noen år siden…*hrmf…* Han burde jo ha visst at jeg kom til å trenge det! Meeen først må jeg se om dette er noe jeg får til, og så må jeg spare!

2 kommentarer:

Margareth sa...

ÅÅÅhh vææær så snill å ta bort bjella!! Det er skikkelig dyreplageri. Mus fanger de uansett.. uuuurkkkk...
I gros hage er helt fenomenalt!!! Knallbra!!

Margareth sa...

Det visste jeg ikke!!!!! Det ser ut som om de ikke bryr seg om den, og dyrelegen sa det var greit???? Jeg tenkte mest for fuglenes skyld.. Tea har tatt med seg to fugler inn allerede... den siste var bare en unge stakkars.... Hvorfor har ingen sagt noe om det til meg før?? :-S