I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


29. juli 2010

Lukten av våte snegler…

Det regner visst ute i dag! Merkelig, for det har nesten ikke gjort noe annet i hele sommer... Jeg satt i mine egne tanker på jobben i dag da jeg kjente en merkelig lukt. Det som poppet opp i hodet for å forklare denne lukten var rett og slett våte sniler! Brune slimete ekle våte snegler!! Uuuuuurrrkkkk!!! Så vått er det ute! Det eneste denne regnfulle sommermåneden er godt for er rett og slett sopp og disse sneeegleneeeee!

DSCN3773Jeg kan ikke tenke meg noe tristere syn enn en regnfull sommer. En ting er at det regner om høsten. Det hører sammen i grunnen. Da kan en krølle seg sammen på sofaen med en kopp kakao (som jeg forøverig har på bordet nå) og en god bok. Høre på regnet som sildrer ned og se trærne så smått skifte farge. Men det skal jo ikke være slik NÅ da! 

rain2 Rain1  Rain3

De få blomstene jeg hadde stående ute i potter har regnet bort… skikkelig stusselige greier må jeg si. Nei neste år har jeg nødt til å få meg en eller annen type hagepaviljong. Et sted vi kan sitte og kose oss sammen med blomstene når regnet herjer på det værste… Forresten så skal det ikke bli slikt vær neste år. Det har nemlig jeg bestemt !! Det skal være skikkelig god gammeldags sommer med masse blomster over alt :-))

I morgen reiser jeg sørover for å feire vår alles kjære Inger Lise! Blir en skikkelig jentefest, som igrunnen er på tide nå! Flere gla`nyheter med turen er at jeg skal hente hjem mitt nyinnkjøpte veksthus… og ikke nok med det – skal også ned å besøke TurboLotte for å beskue de vakre blomstene hennes, samtidig som jeg har fått lov til å få med et par stiklinger!   Å fryd for sjelen   :-)))

Dette skal bli mitt første spede forsøk på Pellis og kanskje Fuchsia! Overvintringen blir det mest spennende. Først må jeg finne en passende plass for dem, så får vi se om det blir noe spiring igjen til våren. Men selvfølgelig gjør det jo det!! Hallo liksom… Med et positivt sinn får man positive opplevelser. Og som min bestemor alltid sa “You can accomplish anything  you set your mind to as long as you have a positive outlook on it”

Forresten.. jeg lurer fælt på hva slags frø det er som borer seg ned i pelsen på kattene. De er grønne litt smale dråpeformet med en “sort lang krok” i den ene enden. Er nok denne som gjør at de sitter så fast. Jaja..frem med kammen….

2 kommentarer:

Margareth sa...

Ja det regner her også akkurat nå hvis det er noe trøst. I formiddag var det herlig her, men nå snudde det brått.
Gleder meg til dere kommer, det blir koselig.

Ellers så er de derre frøgreiene noe herk, som kattene kommer med. Vet ikke helt hva det er da.

Margareth sa...

Gleder meg jeg også :) Fikk vært på Plantasjen på vei ned og kjøpte inn noen småsaker som jeg trenger til dette prosjektet mitt ! Hoo-hooooo skal bli spanande du....