I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


23. juli 2010

En hobby spirer og gror…?

Kan det være mulig? Er det noe for meg? Jeg undrer meg på om jeg kan klare det… Har veldig lyst! Hva da spør du deg selv? Jeg ser så utrolig mange fantastiske flotte blomster og planter på forskjellige blogger rundt omkring. Både Charlotte og Ella har blogger som er som balsam for mine øyne! Kan jo ikke annet enn å bli grepet en smule av denne hagegalskapen dems…hehe

Nå skal jeg på ingen måte begi meg ut på noe så dristig som det de holder på med, men det hadde vært morro å prøve/feile og prøve igjen for å se om det er noe jeg kan klare å få til. Det er ikke noe snakk om drivhus for øyeblikket (selv om det er utrolig fristende), her må det tas ett steg av gangen. Og de første stegene jeg tar er å lese opp om alle de forskjellige plantene. Prøve å velge ut noen få som man ikke trenger å være ekspert på å klare…

Det må være noen som er greie å få til å spire inne i vinduskarmen – eller noe i den duren. Jeg husker for noen år siden da jeg med stor mot sådde to svære brett (minidrivhus) fult med sommerblomster. Priklet dem å greier også… Men noe gikk galt et sted! Det ble massedød!! Ikke skjønner jeg hva som skjedde…. mulig fingrene ikke var grønne nok…*hrmff..* Jeg trenger nok masse

DSCN3781

hjelp/tips/ideer når jeg så smått skal gå igang med et slikt prosjekt. Nå har jeg masse plass ute på denne gården, men det er begrenset hva jeg har lyst til å plante i bedd da vi bare leier her og vet ikke hvor lenge vi blir boende. Kanskje lurest med ettårige blomster i potter? Noen roser hadde jo vært koselig da.

Nei får se hur dette går! I år blir det nol litt for sent å begynne. Og før det blir satt ut noe på terassen – så må den oljes godt! DET blir til våren.

Men i mellomtiden så får jeg nøye meg med disse mark-blomstene som jeg kan plukke langs veien når jeg er på tur med hunden. Får skikkelig sommerstemning av dem type - fra barndommen! Det var alltid like gøy å komme hjem til mor med noen nyplukkede blomster :-)

 

Jeg har et maleri som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med ennå…. Jeg fikk det av min bror for mange år siden. Han hadde kjøpt det da han var ute på sitt første seilas i østen. Ikke at det er så innmari vakkert maleri – det er heller litt affeksjonsverdi i det. Men jeg kunne tenkt meg å gjøre noe med rammen! Er det noen som har noen gode ide`er der ute?? Jeg har ikke så mye peil på interiør. Interessen (huskeregel til Charlotte… 1 r + 2 s … r kommer før s og 1 kommer før 2. “Yes I am a smartass” som min mann kaller meg!!!) har liksom aldri vært på topp. Male eller ikke? Hvis ja, hvilken farge??

DSCN3772Anyhuuu…. tilbake til blogglesing og annen lesing vedr blomster og bier…. !!

Ingen kommentarer: