I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


28. juli 2010

Au au au au……

Ja det sier jeg…og riktig så høyt også! Ryggen, eller rettere sagt korsryggen er ikke helt fornøyd i dag. Merket ingen ting i dag morges, men da jeg steg ut av bilen ved jobb var det en smerte som kom snikende på høyre side av korsryggen. Smerten har bare tiltatt i løpet av dagen og smertene jager nedover baksiden av beinet.. Æsj og au.. Går som en gammel mann her jo !!

Pga dagens plager har det vært en meget redusert aktivitet her i huset i ettermiddag. Nytter jo ikke å gå rundt med støvsuger eller vaskekost med denne ryggen! Så da måtte jeg jo finne på noe annet.

En av de tingene som jeg har gledet meg over i dag ( i forsøk på å døyve ryggens “klager”) er mitt nyinnkjøpte miniveksthus/gartneri!!! I går kveld fant jeg et som var på tilbud hos Grønt Fokus AS rett utenfor Kristiansand. Heldig jeg som har ei snill søster boendes i Søgne som sa seg villig til å kjøre ut for å kjøpe det for meg:-) Så når jeg reiser ned til Kristiansand til fredag, ligger det klart for avhenting hos henne! Yay !!!

Med dette klarte jeg jo selvfølgelig ikke å dy meg med å sjekke videre rundt på nettet etter blomster/såfrø/stiklinger. Og gjett om det er mye å velge mellom! Som så mange andre tror jeg at Pelliser og Fuchsia er to av dem jeg vil prøve meg på første året….samtidig med litt grønnsaker. Om jeg får noe av dette til, regner jeg med at det vil gi mersmak…og hvem vet – kanskje jeg også klarer å overvintre noen til året etter :-D En ting er nå hvertfall sikkert…. T i d e n  g å r  f o r      s e n t  t i l  n e s t e  s e s o n g ! ! ! ! hahaha. Ikke nok med det – dette har overtatt nattesøven! Jeg drømmer om såing og prikling og blomstring! I natt hadde kattene hoppet opp på benken og dyttet til alle pottene så de lå strødd utover kjøkkengulvet ! ! Da jeg våknet tok det noen sekunder før jeg skjønte at det vare var en drøm.

Apropo katter… Jeg har herved fjernet halsband og bjeller !!!

For øyeblikket nøyer jeg med å følge med på eplene som vokser og gror ute i hagen. Blir heldigvis masse eplemost i år…og hvis jeg leverer noen epler på Gjennestad – blir det noe eplejuice også :-)

Epler2

Epletre1

2 kommentarer:

Margareth sa...

Halsbåndet er vel kjekt å ha, så ikke fremmede tror det er en villkatt? Mine bare vrir de av seg, desverre. SKulle gjerne hatt med refleks om vinteren da. Men finner dem strødd rundt i hagen bare.
Hvis du vil ha fuchsia og pellis stiklinger, er det bare å sende meg adressen din, så klipper jeg i vilden sky og sender til deg.
ELler du kan stikke innom hvis du skal til Kristianby? :-) ( mail: ry-my@online.no)

Margareth sa...

Hehe ja halsband kan være kjekt å ha, men tror egentlig ikke det er nødvendig her. De holder seg for det meste rundt på gården og det er ingen trafikk her ( i enden av en grusveg) Og de er jo chippet, Tea har også tattis i øret :-)
Oi...mener du det..at du vil gi meg stikling?? Wow det hadde vært utrolig stas, og kjempe snilt av deg!!! Men da skjønner du sikkert at du må forklare meg hva jeg skal gjøre fram til høst og overvintring..!?!
Jeg kommer ned til helga for å feire Inger Lise Lundal's bursdag :-) Kanskje jeg kunne ha kommet innom deg på søndag før jeg reiser hjem igjen???
O sali fryd !! :-))