I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


21. juli 2010

Skal bare…

Kjenner du deg igjen? “Jeg skal bare…” så blir det plutselig til mye mer en “bare” ! ! Her i huset tror jeg nesten vi bruker det hver eneste dag.

Jeg husker tilbake til barndommen hvor dette også var en flittig brukt setning. Noen ganger for å utsette leggetid….”jeg skal bare på do…jeg skal bare ha et glass vann..” Utsette gjøremål som var mega kjedelige! Som å vaske opp ( ja for jeg husker fortsatt tilbake til den tiden da vi ikke hadde oppvaskmaskin og måtte stå å vaske opp etter middagen – og vi var 6 stk til middag hver dag!) “jeg skal bare…” Jeg trodde faktisk at dette var noe som vi vokste av oss med alderen. Det går altså ann å ta så grundig feil!

Uansett, jeg skulle “bare” innom for å kjøpe litt maling i dag. Hadde tenkt å male noen bilderammer eggehvit. Men før det måtte jeg innom Europris for å kjøpe en malekost. JA ! Europris er virkelig en butikk jeg liker :-) Der har de masse morro for lite penger som jeg er STOR tilhenger av! Jeg gidder ikke å kløpe en malekost til 80-90,- kroner når jeg kan få den for 14,-!

Ikke nok med at det vanligvis er ganske rimelig på Europris….det var ryddesalg der!! 50-70 % avslag.. Kunne jo ikke dy meg da.. Fant noen panel-lengder som var satt ned til kr 20,- for paret! Og panel-stenger som kostet kr 10,- for paret!! Går ikke ann å gå forbi slikt vel?? Har hengt dem opp v e l d i g provisorisk for øyeblikket da jeg fortsatt mangler noe, men slik ble det seende’s ut..

DSCN3752Må nok en del fiksing til her…men foreløpig er det greit nok..

Så fant jeg noen annet som var satt ned med 70 % ! Hyller!! Trenger hyller/reoler!! Trenger alltid mer å sette bort stæsj på! Det ble to hvite reoler til badet og en høy reol til stua. Jeg var meget fornøyd med handelen (vet ikke om gubben er helt enig..)  og ruslet dermed videre til apoteket. Jeg måtte  bare inn og handle nesespray til Popeye som er litt forkjølet… Ble litt mer enn nesespray. Gikk forbi en liten blomsterhandel i 1 etg og måtte bare kjøpe denne!

DSCN3740Den var så søt der den stod på hylla! Og Alovera plante har jeg hatt planer om å kjøpe leeeeenge nå!! Nei, de handleturene som begynner med “skal bare” er lifsfarlig for lommeboken har jeg skjønt!!

Vel hjemme var det bare å sette seg ned midt i stua for å sette sammen dette hylle-systemet. Føltes som om jeg satt med en Ikea-instruks! Men disse var ganske “easy” å sette sammen..

DSCN3745

Men før noe som helst ble satt sammen, var det en viktig ting som må gjøres… Jeg er nok ikke alene om dette ritualet og vet nok at du også klør i fingrene etter å gjøre det samme så fort du får øye på det! Hyllene var innpattet i bobleplast!!!!! Yay !!!!!

DSCN3746

Skal bare klemme litt!! Litt til… snart ferdig – så skal jeg sette det sammen… Bare litt til!!!

 

Fikk begynt å skru dem sammen etter hvert da :-) Fikk også satt Popeye i arbeid. Han valgte selv den største av dem, og mulig han angret da jeg måtte avslutte for ham. Noen mannfolk eier ikke tålmodighet skjønner du!!!

DSCN3747Til slutt ble denne seende’s slik ut…( og ja jeg må nok til med malekosten på denne også. Passer liksom ikke med den sort til slik jeg ønsker stua mi) Så er det bare å finne ut hva jeg skal plassere der!

DSCN3751  Hyllene til badet som jeg holdt på med ble ganske bra synes jeg! De var litt større enn jeg trodde, og det er bra. Badet er så pass stort så jeg trenger å fylle det opp litt.

DSCN3750 Men det jeg egentlig skulle i dag – var å male bilderammene som jeg kjøpte! Her er Ellef med å overvåker fremgangen på arbeidet mitt…

DSCN3744Han kunne igrunnen ha spart seg… da jeg var ferdig med å male rammen, som jeg igrunnen ble veldig fornøyd med etter å ha gnidd litt avispapir over den for å få den litt mer “slitte” looken, klarte jeg å knuse glasset når jeg skulle sette bildet på plass!!! Hallooooo liksom! ! ! ! Må nok bare inn å få tak i en ny i morgen og prøve igjen. Men da skal jeg bare ha ramme! ! !

Åh…så er Popeye litt “små-sjuk” i dag… så etter å ha hjulpet litt med sammensettingen av hyllene måtte han ta en hvil (dakkar) Ellef følger med som vanlig..

DSCN3753  Søt er de nå :-)

2 kommentarer:

Margareth sa...

Ha, ha! Ja, her kjente jeg meg godt igjen - både på den ene og den andre måten! Skal bare...!?!
Fine ting du fikk tak i også forresten! Enig med deg; Europris er ikke det dummeste som finns! :o)
Ønsker deg en glad dag!

Margareth sa...

Ja eruropris er gøøøy!! Farlig butikk å gå innom ja. Men guri så mye lekkert du hadde funnet da.
Herlig bilde av mann og pus!