I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


15. juli 2010

Blomster i Toscana…

I juni var vi på ferie i Toscana. Nermere bestent Vicchio utenfor Firense. Jeg må si det er utrolig vakker nature i området der! Det var noe av det føste jeg la merke til. Spesielt alle de forskjellige trærne! I tillegg var det også store plantasjer der de dyrket trær! Jeg var helt oppslukt i disse og skulle gjerne tatt noen av dem med meg hjem!

Men det var ikke bare trærne som var spesielle der… Jeg fant et stort tre som hadde de største blomstene jeg noen gang hadde sett! Kronbladene var nesten større enn hånden min!! Ikke vet jeg hva de heter, men det er kanskje noen kloke hoder der ute som kan hjelpe meg med det??

DSCN3617 Du kan se en del av hånden min på dette bilde som viser hvor store disse er!

En annen type blomst som er veldig vanlig å se over alt i Nord-Italia er valmue-blomsten. Den er så enkel og allikevel vakker synes jeg! Det ble desverre ikke et godt bilde av denne fargefulle blomsten, men ett kan jeg jo legge ved…

DSCN3636Kaktusen som vokste midt i “Vinland” sto i blomst og som du kan se så er kaktuser en plante som har sin skjønnet innenfor de skarpe piggene sine :-) 

DSCN3663

I Venice fant jeg et annet tre som hadde en litt spesiell blomst. Jeg synes den var søt jeg ! Igjen, jeg vet ikke hva slags blomst dette er…

DSCN3560 DSCN3561

Det var ikke vare blomster vi fikk øye på langs veien. Vi var heldige å fikk tatt et bilde av denne store ugla som hadde fanget nattmaten sin… et ekkorn var på menyen denne kvelden !

35793_1478443558007_1141317505_1364729_7617603_n

Ingen kommentarer: