I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


19. aug. 2010

Mormor’s Lilje…

Jeg har en eneste plante (foreløpig) som jeg er utrolig glad i, og utrolig stolt av. Det er en “Lilje” som er etter min mormor som døde for mange år siden. Morplanten har mamma hjemme hos seg, mens jeg har en avlegger av denne.

Denne har jeg hatt nå i 16 år og i fjor var første gang den hadde blomst! Gjett om jeg var stolt da! Og snakk om å være tolmodig…. Denne planten har vært med meg på utallige flyttinger, har måtte tåle de mest ekstreme forhold, og har ikke vært bortskjemt med vanning og gjødsel…. *rødme*

Men den har holdt ut med meg og det er jeg utrolig glad for. Dette er nemlig den eneste “tingen” jeg har etter min mormor. Og etter å ha stått der grønn og fin uten en eneste blomst i 16 år, for så å blomstre året som jeg gifter meg, er jo enda mer spesielt!

Jeg legger ved et bilde av min stoltet, og kanskje det er noen der ute som kan gi meg et navn på den?? For det har jeg ingen anelse om…..

Mormors Lilje

1 kommentar:

Margareth sa...

Det er en Clevia!! De er jo bare SÅååååå fiiine!! Og så utrolig koselig å ha en slik etter sin bestemor. Herlig!
Litt om clevia: http://www.google.com/images?q=clevia&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=QIJtTMTnK4eZOJW5hLIL&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CDMQsAQwAw&biw=1280&bih=646