I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


12. aug. 2010

Høst og skolestart…

Ja det er synd å si det, men begge deler er rett rundt hjørnet… Neste uke begynner skolen og mange tusen førsteklassinger går en spennende tid i møte. Masse nye mennesker å møte og en hel verden av nye ting å lære.

Det er ikke bare skolestart for de små… Som for eksempel min mann! Han skal begynne på et nytt norskkurs om ikke mange dagene. Mon tro om han er like spent som de små??? Morro er det nå hvertfall å høre ham prate mer og mer norsk etter som han lærer språket. Jeg synes han er flink. Jeg derimot er ikke så flink til å snakke norsk med ham. Her har jeg nødt til å skjerpe meg – ellers vil det ta så mye lengre tid.

DSC_0110

 

Det er nå hvertfall ikke mangel på reklame nå om dagen når det gjelder alt du trenger til skolestart!!

Jeg kan rett og slett ikke huske at det fantes så masse forksjellige tin vi måtte ha! Vi startet med en stk blyant med blyantspisser og ett stk viskelær i et penal… Det var det…

Jeg kan bare forestille meg hvor mye penger som går med til alt dette.. og ikke minst en ny ransel/ryggsekk! De er vel heller ikke av de billigste om det skal være agronomisk riktig for en liten barnerygg.

Forresten, hvorfor skal disse ungene bære alle bøkene med seg?? I andre land er det jo mer vanlig at bøkene befinner seg på skolen? Jeg kan ikke huske at jeg så noen av ungene i england gå bakoverbøyd med en stor tung ransel på ryggen!

Men dette har kanskje endret seg litt siden jeg gikk på skolen *ehrrm..* Jeg får da inderlig håpe det. 

Men så var det dette med høsten da… Jeg finner masse tegn på at den er i annmarsj når jeg kikker ut vinduet. Kornåkeren står å bugner for tiden, og jeg tenker at den i løpet av noen dager blir tresket…

DSC_0107

Åååh jeg kan huske tilbake til de sensommrene da vi var med ei klassevenninde hjem etter skolen. Noen ganger var vi heldige å fikk lov til å være med å tråkke høy!! Det var morsomt det!

Jeg vet ikke om hun synes det var like morsomt, ble liksom et ork for henne som måtte være med på dette hvert år… Men for oss var dette noe nytt og spennende! 

Det er utrolig godt at vi har disse 4 årstidene hvert år her oppe i nord…men de senere årene har det nesten virket som om det bare har vært 2…. en laaaaang høst og en enda leeengre vinter….

Noen storkoser seg nå hvertfall i disse tider…med litt nedfallsfrukt!

DSC_0109

Jeg på den andre siden, ikke så mye! Disse vepsene er noe herk synes nå jeg! I fjor fikk jeg to stikk i nakken. Jeg sto nå bare der “minding my own business” da vepsen fant det for godt til å stikke meg. Ikke imponert må jeg si….

Men uansett høst og skolestart, vi går den alle i møte sammen. Så her er det bare å ta utfordringene som kommer vår vei på strak arm med et stort smil om munnen :-D

1 kommentar:

Margareth sa...

Ja skolestart er alltid spennende.
Her i huset har vi jo storesøster som skal begynne i 9`ende klasse. ( 8 var det vel for oss ) og lillegutt er begynt på sitt siste år som barnehagegutt!
Neste år er han skolegutt. Tenk det!