I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


15. aug. 2010

Yay!! Jeg har bestilt frø….

Nok en gang en av mine “første”

I går satt jeg å så på nett-tv (vi har nemlig ikke fått i orden med tv’n ennå. Rikspakke å greier) og så igjennom gamle program fra Grønn Glede! Skikkelig artig program hvor det er utrolig masse gode tips og ideer. Og kjempebra for ei som er så grønn som meg..

Nuvel, jeg fikk jo helt skjelven her jeg satt.. MÅTTE bare begynne å handle inn noen frø! Dette er kanskje ikke den letteste måten å få sommerblomster på for en nybegynner, men det er jo artig å se om noe overlever. Så lærer jeg utrolig masse på mine forsøk og feilinger! Her er noe av det som ble bestilg fra Hage Glede hvor også bilder er “lånt” fra..

Erteblomst-Winter-Elegance-Lavender_full_plant Erteblomst-Little-Sweethart_full_plant Barneoeyeblomst_full_plant Akelie-Spring-Magic-Rose-and-White_full_plant

Erteblomst-Royal-Maroon_full_plant Floeyeslsblomst-Vanilla_full_plant Himmelakeleie_full_plant Kornvalmue-Engels-Chor_full_plant

Tusenfryd-Tasso-Strawberries-Cream_full_plant Lavendel_full_plant

Navnene på de forskjellige får du ved å holde pekeren på bildet. Alle disse er blomster jeg ikke har noe erfaring med. Men med litt oppdatering fra nettet og lese nøye på frøpakkene skal jeg nok komme et stykke på vei.

Jeg håper alle disse skal gå greit i potter og verandakasser!!

2 kommentarer:

Margareth sa...

Så gøy !! Det er så artig å så frø.
Ser du har bestillt akeleier. Hvis de ikke spirer etter noe uker, så sett pottene i kjøleskapet i enda noen uker.
Så ut igjen. Det heeter stratisfering. Noen frø, dvs stauder trenger en kuldeperiode for å spire.
Det letteste med akeleier er å så de sent på høsten, og sette ut pottene, og så vente på våren. :-D
De blomstrer ikke før andre året. Men det er det verd å vente på.

Margareth sa...

Takk for tipset! Jeg skal prøve på det. Synd det ikke blomstrer første året, men skal nok klare å
være tålmodig. Men når det gjelder Akeleie....går det an å plante dem i potter i stedet for blomsterbed? Skal prøve å ha
så mange blomster som mulig oppe på terrassen da jeg er litt usikker på hvor mye de får stå i fred nede på plenen pga
alle ungene som leker her ute.