I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


28. aug. 2010

Når jeg kjeder meg…

Innimellom så kan det hende at jeg rett og slett kjeder meg. Uansett hva jeg foreslår for meg selv, så får jeg svaret…øøøøh neeeei det er så kjedelig! Æsj er det ingen ting å finne på????

Dagen startet jo ganske bra da. Opp tidlig for å kjøre til Ikea. Måtte ha noen hyller til planterommet (tenker litt frem i tid) samt til soverommet. Behovet er stort der da jeg har en del som må ryddes bort. På vei hjem kjørte vi en omvei for å kikke litt rundt på omgivelsene (og for å smugtitte på det gamle huset for å se på alle forrandringer som er gjort siden vi flyttet ..eehmm.)

Etter å ha satt sammen hyllene (takket være min mann) og jeg hadde fordrevet tiden litt med oppmåling av terrasse for å sjekke om et 3 x 3 m paviljong ville passe inn (samtidig som jeg planla i hodet hvor alt skal stå – hvilke og hvor blomster skal plasseres…..trallalaaaaa…)  ramlet jeg plutselig i sammen gitt! Pfffffffsssss….. liksom!!

Når slikt skjer, så kan alt skje. Heldigvis gikk det ganske rolig for seg denne gang. Jeg har irritert meg grønn på ei gammal 80-talls taklampe ute i gangen. Så nå som kjedsomligheten kom over meg for fult, var det denne det gikk utover! MALING!!!!! (for jeg har ikke noen annen som ligger for hånd som jeg kan bytte ut med….)

Denne her tenker jeg det er mange som kjenner igjen!!

DSCN3954 Først må jo gitteret tas ut, og rammen rengjøres. Når den er tørr så er det bare å male i vei! Da gitteret er ganske så sprøtt og ikke tåler stort, så måt jeg til med en støvkost i stedet for filla….

DSCN3955

 

Det er utrolig hvor mye støv som samler seg i slike tre-lamper altså!

Til og med støvtørkeren må brukes med omhu…

 

 

DSCN3956

 

Denne kan en selvfølgelig ikke bruke de vanlige kostene på da de er alt for store. Så da måtte jeg “stjele” kosten til min kjære som han skulle ha brukt til noe annet..

Da jeg begynte å male denne – fant jeg ut at det kommer til å bli lenge til neste gang jeg lar kjedsomheten ta overhånd! Dette er et utrolig pirkarbeid!!! Og ikke lett å få jevnt…       DSCN3957                                         

 

Så en liten svamp må til ..Det er nemlig høydeforskjell på de forskjellige rutene.

Til slutt når alt er malt, tørket og satt sammen igjen, så var det bare å henge opp i taket igjen. Med nye lyspærer fikk jeg jammen med lys i gangen også!

DSCN3960 DSCN3964

Ikke vakkert, men dog et lys som ser litt bedre ut enn det som var der fra før.

Men hva skal jeg finne på nå da…..?

1 kommentar:

Margareth sa...

Ja sånne hadde vi også på søm!! Så vittig!
Men de ble jo stilige i hvitt da! Flink, du.