I found you and you found me, together we will grow. Together we will fill our days with love from up above. My heart is yours as yours is mine - we'll never be alone. All we need is the love we share - and we'll never let it go.



Please don't copy from this blog without asking first!


24. aug. 2010

Offentlig transport – et fremmedord på bøgda!

Det er jo til å undres over noen ganger. Det snakkes stadig vekk om offentlig transport. At hver og en av oss må bidra for miljøet. Politikere roper opp om at vi må kjøre mer offentlig transport. Kjør tog, kjør buss…. “Jaja” sier vi og rusler bort til busstoppet. Det står vi å venter på en buss som aldrig kommer… Slik er det nå ihvertfall på bygda!

i00522

Ikke nok med at det kanskje ikke går busser mer en kanskje 4 ganger i døgnet, men det er jo dyrt!!! Min (Canadiske) mann har nå begynt på norskkurs i Tønsberg. Og når han ikke har førerkort, må han finne alternativ transport. Buss har blitt sjekket opp, ned og i mente..og joda, det går nok et par busser til byen på ettermiddagen (han går på kveldskurs som begynner kl 1700 - 2 dager i uken) Men det hjelper svært lite når kurset slutter kl 1930 og siste buss til sentrum av bygda går fra Tønsberg kl 1900.

Om det nå skulle ha gått en buss som passet inn, har vi regnet ut at det faktisk er billigere om jeg kjører ham inn, og henter ham (inkl bom) enn det er å ta buss. Dette henger nå ikke på greip spør du meg! Enn om bare alt var som i Oslo….ikke sant?

Så nå sitter jeg her da på skolen… ( forresten…utrolig mange utlendinger her du…) og venter på min mann…som er inne å lærer norsk. En kan jo bli mindre frustrert av hele opplegget. Hvorfor går det ikke ann å legge mer penger i offentlig transport når miljøet er så viktig for politikerene?? Og hvor mye er det lille Norge bidrar med ved redusert Co2 utslipp ved to mindre kjøreturer til byen i uka i forhold til all den miljøavgiften som spys ut ellers i Europa. For ikke å snakke om Kina der biltransporten nå virkelig begynner å ta seg opp… Det er ikke så innmari mye når det gjelder min lille Toyota Yaris…

Men Ola Nordmann gjør jo så godt han kan da…tar frem sykkelen og sykler i all slags vær til jobb. Klapper seg selv på skulderen for godt arbeid og spart miljø. Jepp sånn går no’ dagan….

Så har jeg oppdaget noe annet her på bygda! Skal du inn på nettet å surfe, så er det bare å gå på Gåggel! Der finnes det mest utroligste –  hvertfall ifølge en ekte innfødt Fonling  :-)  Så mens vi folka på bygda venter på bussen – så fordriver vi tiden med å Gåggle

Gøy på landet sier jeg bare!!! :-))))

 

1 kommentar:

Margareth sa...

Herregud.. ler så jeg griner!!
Du... moped!!!

Hævv fønn vitt gåggel!!
Prøv google play. Det er knall. Den lærer deg å kjenne og finner det du synes er gøy. http://www.google.com/reader/play/#item/new/0